The butterflies he use to give me, turned into tiny little feet

22 år och mamma till Nova som kom till världen den 8/12-14.

Måndag

Publicerad 2015-02-02 10:14:48 i Lillan,

Om man bortser från det som händer helgen som skakade om hela min värld så var helgen som en dröm. Precis som jag vill att den ska va. 
Åkte till mina föräldrar på fredagen och åt gott unnande mig ett glas vin. Mamma och pappa tog Nova hela kvällen så jag och Ville kunde koppla av. 
Mamma tog Nova halva natten och hela morgonen så vi fick sova. Vaknade vid 12 och då hade dom redan varit ute och gott en lång promenad med skruttan, perfekt. 
Sen väl uppe så åkte vi till min syster och fixade håret (jag och ville).. Nova fortfarande kvar hos mormor och morfar. 
Vi hade tänkt åka hem på lördagen men stannade en natt till, det är jag glad för. 
Söndagen fick vi också sova länge och då hade mamma Nova heeeela natten. Så himla skönt. Inte sovit en hel natt på jag vet inte hur länge. Så skönt. 
Det tackar vi för. 

Nu sover Nova ute på balkongen, jag sitter i soffan är jätte trött idag. Somnade sent och sen ville Nova vakna klockan 4. Kanske kan få sova lite nu på dagen om jag har tur. 
Sen ska vi ta en promenad i det fina vädret. Men först ville jag ha lite tid för mig själv. Det behövs verkligen just nu. 

Är så stolt över vår lilla tjej. Igår la vi henne i spjälsängen klockan 8 ca och hon somnade utan problem. Vaknade runt 12 och ville ha mat sen somnade hon om lika fint igen utan problem. 
Vid 4 vaknade hon pigg och glad och ville inte sova mer så då steg vi upp. Jag hoppas att detta beteende kan hålla i sig nu men jag ska försöka se till så hon somnar senare så hon förhoppningsvis sover till 6-7 iallafall. 
Saknar när hon bara ville somna på mitt bröst men vi har våra mysiga stunder med och det är bra att hon lär sig att sova ensam. Kommer bli jobbigt sen annars. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela